Search
  • Bart Houx

Slappe tijden voor de erectiepil

Je hebt leugens, grotere leugens en statistieken, leerde mijn vader me vroeger. Dus hoeveel en welke waarde we aan al die marktonderzoeken moeten hechten, laat ik lekker in het midden. Dat je er soms ook behoorlijk mee kan lachen, bewijst het onderzoek dat ik gisteren onder ogen krijg. Het gaat over de impact van Corona op ons koop-, lees- en sociale gedrag. Ik zet de opvallendste highlights voor je op een rij. Lees , huiver en doe er je voordeel mee.

Roy Donders, Stylist van het Zuiden, kirt het bij het zien van deze cijfers ongetwijfeld uit. De vraag naar huispakken stijgt namelijk spectaculair. De paarse lijn staat voor de levenloze verkoopcijfers in 2019. De roze voor dezelfde periode dit jaar. Het huispak is in deze C-crisis bezig aan een imposante come-back en ik maak een diepe buiging voor de trendwatcher die ons dát drie maanden terug kon voorspellen.


Het onderzoek maakt helaas ook duidelijk dat we wat inkakken. Ondanks alle goede thuiswerkvoornemens, zijn we in de afgelopen drie weken meer gaan snacken & snoepen (+6%) én drinken we meer alcohol (+4%). We gaan 's avonds gemiddeld iets later naar bed en blijven 's ochtends net wat langer liggen.


Daar staat tegenover dat we nog net zoveel blijven wandelen, hardlopen, thuissporten, uitgebreid koken en - vergeleken met april - meer uurtjes thuisklussen & tuinieren. Hou dat vol!


Nog meer cijfers. Naar welke producten zoeken we momenteel het meest op internet? Op stip bovenaan staan de opblaaszwembaden. Het zoekvolume voor deze producten ligt 6000% (!) hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. Ook de verkopers van webcams (+1.875%), kamerplanten (+ 1.584%), digitale thermometers (1.745%) en gewichten (+ 1.534%) tellen met een brede grijns hun centen.


Hoe anders is het bij de producten die het leven mooi of aantrekkelijk maken. De cijfers daarvan zijn ronduit dramatisch. Zo zoeken we 60% minder op nette schoenen, tonen 66% minder interesse in charmante pumps en leveren zomaar 73% in op zomerse badpakken. Ben jij deze week toevallig op zoek naar een korset, dan ben je zo'n beetje de enige. De korset noteert bij Google een dip van 86%. Zou het verband houden met de sterftecijfers onder senioren?


Helemaal onderaan het lijstje bungelen de erectiemiddelen. Wat denk je zelf? Doen de pilletjes het goed of zijn het slappe tijden daar? Nu we keihard bezuinigen op leuke kleding en schoenen omdat we ons massaal in seksloze huispakken hijsen, zou je mogen aannemen dat sommige mannen wat hulp nodig hebben bij het ... eh ... hoe zeg je dat netjes ... minnespel tussen de lakens. Maar daarvan is geen sprake. Google meldt 57% minder zoekvolume voor Viagra en soortgelijke pillen.


Voor de erectiepil zijn het dus maar slappe tijden. Zou ook deze trend verband houden met de sterftecijfers bij ouderen? Of leeft de gemiddelde Nederlandse man gezonder door al dat thuissporten, de extra uurtjes slaap en uitgebreid vers koken. Waardoor hij "het" weer op eigen kracht kan? Die vraag mag je zelf beantwoorden, maar liever niet hier. 😉


Bron:

dpg_infographic_coronaviruswk17
.pdf
Download PDF • 4.52MB

41 views

Photographer Bart Houx

  • White Instagram Icon
  • White YouTube Icon
  • White Facebook Icon